Sunday 26 June 2011

Kemeriahan Terserlah di Mahrajan NAZIM Kebangsaan 2011

Putrajaya, 4 Jun: Suasana  ceria menghiasi  dewan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin semalam dengan pertandingan yang dianjurkan oleh Kelab Anak-Anak Hebat (NAZIM) seluruh negara. Acara tahunan  Mahrajan NAZIM Kebangsaan disertai oleh wakil NAZIM setiap Zon (Zon Utara, Zon Tengah, Zon Timur dan Zon Selatan.

Menariknya tahun ini adalah acara Dikir Barat yang julung-julung kali dipertandingkan dan penyertaan serta persembahan acara ini amat membanggakan dari adik-adik NAZIM kita.  Ketangkasan pemain-pemain ‘percussion’ cilik dalam pertandingan Nasyid sememangnya memukau para hadirin yang menonton.

Rata-rata peserta Hafazan, Pertandingan Bercerita dan Pidato mempamerkan kepetahan mereka serta aksi-aksi yang tidak kurang hebatnya bagi merebut tempat yang dipertandingkan. Ibu-bapa, pengiring dan pelatih turut hadir memberi sokongan yang padu kepada peserta Mahrajan.

Majlis perasmian penutup Mahrajan Kebangsaan disempurnakan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman. Dalam ucapan beliau, beliau menerangkan bahawa ISMA berperanan bukan sahaja untuk membina generasi dewasa, belia dan remaja sahaja, malahan generasi kanak-kanak (NAZIM). Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada Biro Wanita atas usaha murni penganjuran Mahrajan NAZIM bagi mengasah bakat-bakat terpendam anak-anak.


“Program seumpama ini adalah platform yang sangat sesuai dan bertepatan untuk anak-anak menyalurkan bakat terpendam mereka secara islami. Persaingan yang sihat antara kumpulan NAZIM ini dapat membentuk keperibadian anak-anak selain dapat menguatkan ukhwah sesama mereka”, ujar Rizwana Afeefa Binti Md.Razip, apabila ditanya pendapatnya mengenai penganjuran Mahrajan NAZIM.

Tahniah diucapkan kepada para pemenang dan bagi mereka yang kurang bernasib baik boleh berusaha lebih pada tahun hadapan. Berikat dilampirkan keputusan acara pada Mahrajan NAZIM kebangsaan 2011.






Sumber : www.wanitaisma.net

No comments:

Post a Comment